Plecaki dla drugoklasistów i drugoklasistek
Plecaki nie mają tak sztywnej konstrukcji jak tornistry, ale dbamy o to, aby były wystarczająco wzmocnione. Dzięki temu dobrze trzymają kształt, co zmusza ucznia do prawidłowej postawy, książki nie gniotą się w nich, a dzieci mogą je bez problemu postawić przy ławce, bez przewracania się.
Zaletą plecaków w porównaniu do tornistrów jest większa liczba przegródek. Plecaki zazwyczaj mają dwie lub trzy główne komory, co uczy uczniów, jak się w nich orientować. Wystarczy im wyjaśnić, co gdzie mają wkładać. Drobne rzeczy i wartościowe przedmioty mogą zorganizować w mniejszych kieszonkach lub organizerze. Nauczcie uczniów również tego, że najcięższe książki i zeszyty powinny znajdować się jak najbliżej pleców, dzięki czemu nie będą zmieniać środka ciężkości i niszczyć postawy.
System nośny nowych kolekcji plecaków Bagmaster projektuje dziecięca lekarka rehabilitacyjna Kateřina Smíšková. Zalecamy wybrać plecak z pasem biodrowym, który pomaga rozłożyć ciężar plecaka z ramion i pleców na miednicę i biodra, odciążając kręgosłup. Plecaki mają również wystarczająco szerokie paski na ramiona, co także pomaga rozłożyć ciężar.
Jak prawidłowo wybrać plecak dla drugoklasisty?
- Powinien jak najbliżej przylegać do pleców dziecka.
- Nie powinien być znacznie szerszy niż jego ramiona.
- Nie powinien ważyć więcej niż 15% wagi dziecka.
- Górna krawędź plecaka powinna być na wysokości ramion.
- Dolna krawędź powinna być mniej więcej na wysokości miednicy.
Do plecaków mamy także dopasowane piórniki i materiałowe worki. Możesz również kupić uczniowi cały zestaw szkolny.